26 de gener 2007

L'1 és primer??

Hola a tots els meus múltiples seguidors! Inclosos els membres de les comissions europees :) Ja sé que escric molt i molt poc al blog però encara que no us ho cregueu he estat molt ocupada! Tinc una nota pendent pel dilluns, i a partir de llavors podré fer plans pel pròxim quatrimestre. Si la suspenc m'hauré de plantejar deixar la feina potser...
Però bueno, aquest post és per obrir un dubte, jo us explico el que m'ha passat: Ahir vaig anar a la revisió del meu examen d'Àlgebra Abstracta, tenia un 3.5 però no problem, tampoc m'esperava massa més, i pels que no sapigueu què és Abstracta només us dic que treure un 3.5 no és gens gens gens trivial, així que n'estic prou contenta. Però anem al tema. Quan vaig entrar a la revisió estaven les dos professores i bàsicament van començar a riure i a riure, però molt! i sabeu perquè? bueno, a part d'enfotresen de les meves cagades (moooltes) em van baixar una dècima perquè vaig posar que l'1 era primer. A veure, que no "cunda el pánico"! Al primer moment vaig pensar "Osti! Quina cagada!" Però després parlant amb gent em van fer veure que la definició de primer és que només es divisible per 1 i per ell mateix. L'1 ho compleix, no??? Llavors indagant per internet vaig descobrir que per "conveni" no es considera primer l'1. No entenc el perquè d'aquest conveni, m'ho prenc com a axioma o què? (nota friki, ho sento...) Total que ara m'he quedat amb el dubte d'enviar-los-hi a les profes un mail amb pàgines web on consideren l'1 com a primer i dir-los-hi que tampoc era tan greu... però en plan curiositat, eh? que m'han d'aprovar al juliol!
Remarca: He escrit amb Verdana el post perquè es veu que porta sort, no? :)

6 comentaris:

Coralí ha dit...

Com a participant a la 1a Conferència Matemàtico-Científica que va tenir lloc ahir a l'ascensor de Loreto 44, vull recordar el meu suport total a la nova campanya que acabem d'engegar en contra d'aquest conveni. De tota manera, estic disposada a canviar d'opinió si algú ens dóna arguments a favor seu!

Domènec Martín ha dit...

Si l'1 fos primer, no tindríem factorització única de naturals en primers, ja que podríem anar multiplicant per 1 la factorització tantes vegades com volguéssim.

Exemple: 6 = 3·2 = 3·2·1 = 3·2·1·1 i així anar fent.

juditH Estradé ha dit...

Que friki i torracollons que és el Dome! Em dónes la raó no Gemma?
La veritat és que jo potser també l'hagués cagat aquí.

Gemma ha dit...

Lo de la factorització única, no hi pot dir llevat trivials o algo similar?

Domènec Martín ha dit...

No té res a veure amb el contingut d'aquest post, però t'ho dic aquí pq és l'últim.

Si t'hi fixes la Sara té dos blogs:

paraulesenzilles....
paraulessenzilles...

(només canvia una essa).

Tu tens linkat el primer, que no s'actualitza des del març del 2006. Crec que el bo és el segon.

Fins aviat! :-)

el xiuxiueig del vent ha dit...

Ostres Domènec, no sabia que tingués dos blogs! És bo saber-ho! Tot i que efectivament, només actualitzo un (si és que es pot dir així).
Gemma, ja saps què penso de l'1... convenis o no, l'1 NO pot valdre dècimes en un examen!! Res tu, que se'ns acaba el xollo!! Demà Sant Tornem-hi i passat Sant Quedem-nos'hi! Ja podríem fer festa per celebrar-los, no? ;-)